You are currently viewing چطور بازاریابی حرفه ای را اجرا کنیم ؟
چطور بازاریابی حرفه ای را اجرا کنیم ؟

چطور بازاریابی حرفه ای را اجرا کنیم ؟

کسب و کارهای تازه تاسیس و حتی بیشتر کسب و کارهای قدیمی به علت نداشتن برنامه بازاریابی و عدم آشنایی با مراحل بازاریابی حرفه ای (Steps of marketing process)  به شکست محکوم می شوند. بنابر آمارهای رسمی ۴۲ درصد از کسب و کارها بویژه کسب و کارهای نوپا برنامه و استراتژی بازاریابی ندارند.

استراتژی کسب و کار چیست؟

استراتژی کسب‌ و کار مجموعه‌ای از حرکات و اقدامات رقابتی است که یک کسب‌وکار برای جذب مشتریان، رقابت موفق، تقویت عملکرد و دستیابی به اهداف سازمانی از آن‌ها استفاده می‌کند. در واقع نشان می‌دهد که تجارت چگونه باید انجام شود تا به اهداف مورد نظر برسد.

استراتژی کسب‌ و کار

فرایندهای بازاریابی کدامند ؟

حداقل ده فرایند وجود دارند که اگر همگی آنها به دنبال یکدیگر انجام شوند، می توان گفت که بازاریابی انجام شده است.

  • شناخت یک نیاز در جامعه
  • پیدا کردن محصول یا خدمتی که نیاز را برطرف کند
  • قیمت گذاری صحیح
  • مطالعات بازار
  • تشکیل بانکهای اطلاعاتی
  • تبلیغات (محصول و برند)
  • مدیریت ارتباط با مشتریان و تامین کنندگان (SRM و CRM)
  • خدمات پس از فروش
  • روابط عمومی و نظرسنجی
  • بازنگری، توسعه و ارتقاء (مداوم) محصول یا خدمت

مشکل بازاریابی در کسب و کارها چیست ؟

در چند سال اول شروع کسب و کار و راه اندازی شرکت ها با چالش هایی روبه رو می شوند. غلبه به برخی از این چالش ها برای برخی از شرکت ها به خصوص شرکت های کوچک بسیار سخت می باشد. طبق آمار به دست آمده حدود ۲۰ درصد از مشاغل هنگام شروع، به علت آشنا نبودن با این چالش ها با شکست مواجه می شوند. به همین خاطر آشنا شدن با مهم ترین چالش های کسب و کارها، این مشکلات و شکست را رفع خواهد کرد.

عموما کسب و کارها با مشکلات مشابهی مواجه هستند. اما اکثر کسب و کارها نسبت به بازاریابی و تبلیغات بی توجه هستند و بخش بزرگی از بازار را به همین دلیل از دست می‌دهند. بازاریابی و تبلیغات به عنوان یک مشکل رایج در کسب و کارهاست و به عنوان یکی از چالش‌های رایج در کسب و کارهای کوچک به شمار می‌رود که ۱۹% کسب و کارها با آن درگیر هستند. برای حل این مشکل باید مشخص کنید که چه حوزه‌ای از بازاریابی و تبلیغات برای استراتژی را نیاز دارید.

به عبارتی مشکل ۹۹ درصد افراد و کسب و کارها در این است که فقط فرایند ۶ ام از فرایندهای بازاریابی – یعنی تبلیغات را انجام می دهند و نام آن را بازاریابی می گذارند. و این امر دلیل عدم شناخت کافی از مفاهیم و دانش کسب و کار است.

تماس با کسب و کار هومه

کلام آخر ! هومه یکی از همراهان شما

در دنیایی که هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یک دغدغه ذهنی برای اندیشمندان، تولیدکندگان، سیاستمداران و …. شده است، همراه داشتن تیم حرفه ای در کنار کسب و کارها بسیار مهم است.

البته بازاریابی احتمالا مهمترین مخارج برای هر کسب و کاری است. و همراهی افراد و شرکت های حرفه ای در زمینه تبلیغات و بازاریابی نیز با هزینه همراه است!! اما مدیریت هزینه در انتخاب بهترین گزینه بسیار مهم و ضروری است.

کارگزاری کسب و کار هومه در تلاش است تا بتواند بعنوان همراه مناسب و قابل اعتماد در کنار کسب و کارها قرار داشته باشد. هومه با شعار « مبتکر در بهبود تجارت شما » می تواند یک گزینه انتخاب مناسب برای شما باشد.

همراهی با شما مایه افتخار ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

3 + یازده =