You are currently viewing هوش مصنوعی، روابط عمومی را نابود می کند
هوش مصنوعی، روابط عمومی را نابود می کند

هوش مصنوعی، روابط عمومی را نابود می کند

حضور پدیده یی به نام هوش مصنوعی در آغاز ورود به سال ۲۰۲۵ چندی است که باعث ترس نابودی در برخی مشاغل و حتی امکان بروز رویدادهای غیرقابل پیش بینی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی شده است. ترس ها و دلهره هایی که شاید تنها دلیل آن غریب بودن اکثریت افراد در سطوح مختلف اجتماعی است.

اما با یک جمله مبحث خود را آغاز کنیم و دلیل اکثریت ترس ها غیرواقع بدانیم؛ و آن این است که : « خلاقیت صفت واقعی و اختصاصی انسان است. »

هوش مصنوعی چیست ؟

هوش مصنوعی به مجموعه ای تکنولوژی های پیشرفته گفته می شود که به ماشین ها اجازه احساس کردن، درک کردن و یادگرفتن را می دهد.

هوش مصنوعی اشاره دارد به اجرای فعالیت توسط ماشین‌ها به گونه‌ای که تقلیدی از هوش انسان باشد.

هوش مصنوعی در روابط عمومی

هوش مصنوعی در روابط عمومی

فعالان حوزه روابط عمومی نیز با حضور هوش مصنوعی از قاعده ترس از نوآوری جدید، دور نیستند. و برای بهره گیری از قدرت هوش مصنوعی و مراقبت از شغل خود به حالت آماده باش درآمده اند !!!

روابط عمومی بعنوان شغلی که « هنر هشتم » قرن بیستم شناخته و نامگذاری می شود؛ و دستاورد قرن بیستم میلادی است. یقینا روابط عمومی از هوش مصنوعی بعنوان ابزاری برای قدرت بیشتر ارتباطات بهره خواهد گرفت. حوزه علوم اجتماعی و ارتباطات در چند سال گذشته با ظهور ابزارهای اجتماعی برای گوش های همراه و فضای اینترنت، توانست دنیای ارتباطات را کوچک کنند و دنیا را برای سیاستمداران دشوار و برای مردمی کردن فضای اجتماعی آسان.

مفهوم هوش مصنوعی در روابط عمومی در یک معنا عبارت است از تکنولوژی‌هایی که توانایی‌های شناختی انسانی را از خود نشان می‌دهند و کارکردهای انسانی را در انجام فعالیت‌های روابط عمومی از خود بروز می‌دهند، چه به صورت مستقل یا با کمک کارورزان روابط عمومی.

هوش مصنوعی در روابط عمومی، تهدید یا فرصت ؟!

روابط عمومی یکی از عوامل کلیدی و حیاتی در موفقیت سازمان ها و شرکت ها است. هنر هشتم برپایه ارتباطات انسانی و سازمانی عامل موفقیت سازمان ها و کسب و کارها است. روابط عمومی حرفه ای امروزه با رشد روزافزون استفاده از رسانه‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی، اغلب فعالیت های خود را به صورت دیجیتالی و با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین انجام دهد. یادگیری استفاده از ابزارهای الکترونیکی و دیجیتالی موجب شد تا سرعت و کیفیت ارتباطات انسانی ارتقاء پیدا کند.

فلونسری در فضای مجازی بعنوان یکی از علائق جوانان برای کسب درآمد است، اما آنها که این کار را انجام داده باشند می دانند که موفقیت در این کار نیازمند تلاش زیاد و داشتن خلاقیت در جذب مخاطبان است. وجود یک ابزار قدرتمند به نام اینستاگرام، توئیتر، ایکس، تلگرام و …. نمی تواند رقیبی برای انسان باشد. اما در زمانی که از آن به نفع انسان استفاده شود، می توان از بروز جنگ ها، اتفاقات، سوء استفاده ها، آموزش ها و هزاران کاربرد موثر و حتی مخربی که رسانه ها دارند، بهره گرفت.

هوش مصنوعی نیز همانند دیگر ساخته های بشر، برای رشته روابط عمومی با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند، می‌تواند در شناسایی بهتر مخاطبان و پیش بینی رویدادها و تحولات، عملکرد مؤثرتری داشته باشد. در یک کلام با آشنایی با پدیده هوش مصنوعی و یادگیری کنترل و استفاده از آن، میتوان از هوش مصنوعی بعنوان فرصت و با غفلت از یادگیری و ترس از مواجهه، آن را به یک تهدید جهانی مبدل ساخت.

آگاهی اجباری از هوش مصنوعی

آگاهی اجباری از هوش مصنوعی

روابط عمومی در عصر دیجیتال و با تأثیر رسانه‌های اجتماعی، به شکل قابل‌ توجهی تغییر کرده است. رسانه‌های اجتماعی به برندها امکان می‌دهند تا با مخاطبان خود ارتباطی مستقیم و دوطرفه برقرار کنند و گفت‌وگویی بین سازمان و مخاطب شکل بگیرد.

رسانه‌های اجتماعی امروزه فرصتی مناسب را برای انتشار محتوای ارزشمند، آموزشی و کاربرپسند فراهم می‌کنند. همچنین برندها می‌توانند از استراتژی‌های تبلیغاتی هدفمند در این پلتفرم‌ها بهره‌برداری کرده و با استفاده از ابزارهای تحلیلی، میزان اثربخشی کمپین‌های خود را ارزیابی کنند.

هوش مصنوعی با فرایند بررسی خودکار و انجام بسیاری از کارهای دستی و سیستمی امروزی، این امکان را برای متخصصین فراهم می کند تا با گذاشتن زمان کمتر، اطلاعات و داده های ارزشمندتری را بدست بیاورند. یک هوش پرسرعت و قابل تحلیل، از میلیون ها داده، بهترین ها را برای ما انتخاب می کند و ما بهترین تصمیم ها را برای سازمان خود خواهیم گرفت.

کلام آخر از بان هومه!

ای انسان های سال ۲۰۲۵ که با پدیده هوش مصنوعی آشنا شده اید. ای انسان هایی که در فیلم ها آنچنان هوش مصنوعی را ترسناک نشان داده اید که گمان کرده اید عامل نابودی انسان همین است! انسان های سال ۲۰۲۵، آگاه باشید! عامل نابودی انسان تفکر انسانی ماست. هماهنگونه که امروز دنیا در بروز جنگ اکراین و غزه بلاتکلیف مانده است و هزاران انسان در حال تلف شدن هستند و هیچ نمی کنیم.

به امید روزی که ما انسان ها فکرهایمان را سفید کنیم و هزینه ای که بابت یک جنگ پرداخت می کنیم را برای زندگی آرام و بدون دغدغه همه انسان ها خرج کنیم. هوش خطرناک، هوش زیاده خواه و جاه طلب انسانی است!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

6 + نوزده =