You are currently viewing ده توصیه برای کسانی که می خواهند یک کسب و کار راه اندازی کنند
روش های راه اندازی کسب و کار شخصی

ده توصیه برای کسانی که می خواهند یک کسب و کار راه اندازی کنند

جوان های ایرانی امروز دریافته اند که دیگر نباید برای استخدام شدن در سیستم دولتی تلاش کنند، زیرا راه یافتن به این دستگاه شرایطی دارد که هر کسی از عهده آن بر نمی آید. جذب شرکت های خصوصی با درآمد مناسب نیز دردسرهای خودش را دارد. و سیاستگذاری دولت نیست به سمت کارافرینی حرکت می کند. و جوانان و کارآفرینانی و نوآورانی که به دنبال شغل هستند در حال یافتن راه خود هستند! هر چند تعداد این افراد شاید بسیار کم باشد. 

ضرب‌المثلی هست که می‌گوید اگر خودتان هدفی نداشته باشید، برای رسیدن دیگران به هدفشان استخدام خواهید شد.  اما این نکته را نباید فراموش کنید که در ابتدای راه اندازی کسب و کار خودتان ابدا باید برای دیگران کنید. ولی بهتر است به جای کارمندی به فکر راه اندازی کسب و کار شخصی باشید و از فرصت‌های پیش رویتان نهایت بهره را ببرید.

راه اندازی کسب و کار همیشه سخت‌تر از ادامه دادن آن است. در ابتدای راه مسائل زیادی سر راه کارتان وجود دارد که باید یکی پس از دیگری آن‌ها را حل کنید. قطعاً زمانی که کارهایتان سر روال بیفتند، راحت‌تر می‌شوید و سود و درآمدی که نصیب تان می‌شود، خستگی راه را از شما به در می‌کند. البته اگر می‌خواهید به درآمد برسید باید اصولی کارتان را شروع کنید و از همان ابتدا پایه‌ها را قوی بردارید.

اگر چندین ایده‌ کاری را در نظر دارید و قصد دارید یکی را که مناسب‌تر است انتخاب کنید، باید هوشمندانه عمل کنید.هوشمندانه عمل کنید؛ هوشمندانه! عمل کنید!

انتخاب شغل جدید و ایده‌ای نو، ممکن است آن‌قدرها که فکر می‌کنید راحت نباشد. درآمد آینده‌تان، کارهایی که باید انجام دهید، ریسک‌های سر راهتان و غیره همگی متأثر از ایده‌ای است که برمی‌گزینید. شغل تان را انتخاب کنید. هوشمندانه آغاز کنید و حتما عمل کنید! یک نکته را هرگز فراموش نکنید: « بهترین ایده ها وقتی مفید و خوب هستند که اجرایی شده باشند. در ذهن تان مرداب ایده ها نسازید! »

ایده هارا اجرایی کنید

دانستن ده توصیه برای کسانی که می خواهند یک کسب و کار راه اندازی کنند، لازم است؛ با دقت بخوانید و نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

  • قبل از هر چیز در مورد کسب و کاری که میخواهید راه بیندازید، ده برند معروف آن را از طریق اینترنت شناسایی کنید و اشتباهات و محاسن موفقیت و شکست آنها را مطالعه کنید.

زمین، منابع طبیعی، منابع مالی و نیروی انسانی از عوامل مهم در ایجاد یک کسب و کار است. اما باید بدانیم که بدون انجام تحقیق بازار نمی توانیم با وجود فراهم بودن این امکانات کسب و کار خود را راه اندازی کنیم . زیرا هر کاری که در یک شهر رشد داشته می تواند در شهر دیگر رشد نداشته باشد. زیرا عوامل دیگری چون فرهنگ اجتماعی نیز در رشد یک کسب و کار بسیار مهم است.

  • حداقل دو کتاب و چندین مقاله، گزارش، خبر و مصاحبه درخصوص کسب و کاری که میخواهید راه اندازی کنید مطالعه کنید.

تاریخ بیهقی با این نوشته آغاز می شود: « هیچ نوشته یی نیست که به یکبار خواندن نیرزد. » هر نوشته یی از مغزی و تجربه یی ثبت شده است. پس بصورت مجانی با مطالعه کردن کتاب های موثر در راه اندازی کسب و کار تجربه خود را زیاد کنید و چراغ ایده های خلاقانه را در مغزتان روشن کنید.

  • فقط روی یک کار تمرکز کنید تا بتوانید در کارتان پیشرفت کنید.

همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که راه اندازی کسب و کار با سرمایه گذاری دو مقوله جدا هستند. کسب و کار مسیر فعالیت شما است. مسیری که برای شما ایجاد سرمایه می کند. اما سرمایه گذاری روشی است که میتواند بدون اینکه شما زحمت بکشید پولتان را زیاد کند. سرمایه گذاری پول بدست آمده شما را زیاد می کند ولی کسب و کار منبع اصلی کسب درآمد شماست.

یک نکته را به یاد داشته باشید: به کاری ورود کنید که به آن علاقه دارید و دوم اینکه در آن کار مهارت دارید.

تیم بسازید
  • قبل از شروع، رقبایی را که در محدوده جغرافیایی خود دارید و مزیت های رقابتی خودتان را شناسایی کنید و بعد کار را شروع کنید.

 اگر قرار است نرم افزاری مشابه یک بازی قدیمی را تولید کنید، از خودتان بپرسید قرار است چه چیزی به نسخه قبلی اضافه کنید؟

  • چیزی تولید کنید که مشتری دوست دارد، نه آن چیزی که خودتان دوست دارید!!

این دو با هم متفاوت هستند. مردم گیلان غذای فسنجان را ترش سرو می کنند، در حالیکه مردم تهران این غذا را ملس سرو می کنند، و در نقطه یی دیگر، شیرین! پس همیشه حواستان باشد که مشتری شما چه چیزی دوست دارد!

  • یک فهرست ۲۰ تایی از قابلیت های ایده یی را که در ذهن دارید، بر روی کاغذ بنویسید.

ایده ها و دغدغه های ذهنی تان را بر روی کاغذ بنویسید. زیرا ذهن انسان علاوه بر فراموشکاری هر روز می تواند ایده یی جدید را در ذهن خود پرورش دهد. و اینگونه ایده قبلی بدون آنکه ارزیابی شده باشد برای تان بی اهمیت تلقی می شود.

  • کارتان را در اندازه کوچک آغاز کنید

تعدادی از قابلیت های ویژه کسب و کارتان را انتخاب کنید و قبل از هر چیز، ایده تان را با همین تعداد محدود قابلیت تست کنید تا بازخورد مشتری هایتان را ببینید. ایده تان را با کوچکترین شکل ممکن ایجاد کنید. ( همه سرمایه تان را خرج نکنید ) از شکست نترسید. ریسک در هر کاری لازم است. به قولی : « کسانیکه ریسک نمی کنند، معمولا در طی یک سال تقریبا مرتکب دو اشتباه بزرگ می شوند و کسانی هم که ریسک می کنند معمولا در هر سال تقریبا مرتکب دو اشتباه بزرگ می شوند!!!! پس کارتان را آغاز کنید.

قدیمی هارا فراموش نکنید
  • از همان شروع فرایند تولید، مشتری را در کار درگیر کنید و نظرات او را در طول کار اعمال کنید.

سنجش رضایت مشتری می‌تواند ابزاری ضروری برای بهبود کسب‌و‌کارتان باشد و به شما اطمینان دهد که مشتریان‌تان چقدر از محصول راضی‌اند و به شما وفادارند. همچنین اطلاعات خوبی از نقاط مثبت و منفی در اختیار شرکت می‌گذارند که می‌تواند در بهبود بازاریابی و فروش محصولات موثر باشد.

  • حتما به جنسیت، گروه سنی و علائق مشتری هدف تان توجه کنید.

کت و شلوار پوشش مناسب مدیران است. ماشین اسپرت و کوچک علاقه جوانان است. ورزشکاران بیشتر کتانی پوش هستند. خودنویس مخصوص افراد خوش خط است. و …

  • نگران دزدیده شدن ایده تان نباشید!

ایده ها به تنهایی ارزشی ندارند. پس ایده تان را با شور و شوق به آدم های مختلف معرفی کنید تا بتوانید یک گروه خوب از آدم های مشتاق تشکیل بدهند. همه افراد توان اجرای ایده یک فرد را ندارند. هر ایده یی با خصوصیات در ذهن خلق می شود.

  • خیلی از محصولات موفق، در واقع بازسازی یک محصول قدیمی هستند.

لازم نیست حتما یک چیز نو تولید کنید. بهتر است بازار کسب و کارتان را بچرخید و ببینید چطور می شود با بازسازی محصولات قدیمی و یا نحوه توزیع، فروش و عرضه محصول و کمی نوآوری، به موفقیت برسید.

مشاوره کسب کار هومه

در آخر!

کارآفرینان در شروع یا میانه مسیر راه اندازی کسب و کار به مسائلی برخورد می کنند که نیاز به مشاوره کسب و کار دارند تا وضعیت خود را بهبود داده و بتوانند بهره وری بیشتری در کار خود داشته باشند و حتی جلوی ضرر های احتمالی را بگیرند .

تیم مشاوران کسب و کار هومه، با سابقه بیش از ۱۰ ساله تخصصی در حوزه های برندسازی، بهسازی و نوسازی فرایندهای سازمانی، عارضه یابی سازمان، برنامه ریزی استراتژیک، خدمات مطالعه بازار و فرایند انجام پروژه است. مدیریت جوان، تیم کارشناسی خبره و متعهد، تعداد بالای مشتریان راضی و سفارش گیری بدون نیاز به حضور مشتری از جمله ویژگی های این تیم است .

در شرایط کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، مشاوران و کارشناسان هومه علاوه بر پاسخگوی شبانه روزی به شما عزیزان، جهت جلوگیری از رفت و آمد، کلیه فعالیت های اداری و قراردادی را در محل شما انجام خواهند. با شماره ۰۹۱۲۹۴۷۹۸۴۱ و ۰۲۱۲۸۴۲۹۲۴۸ پاسخگوی شبانه روزی شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

2 × 4 =