You are currently viewing روابط عمومی حرفه یی و برندسازی اینترنتی برای کسب و کارها
روابط عمومی حرفه یی و برندسازی اینترنتی برای کسب و کارها

روابط عمومی حرفه یی و برندسازی اینترنتی برای کسب و کارها

روابط عمومی حرفه ای در حال تکامل است. و به دلیل شرح وظایف روابط عمومی و نقش آن در سازمان ها و کسب و کارها، نقش خود را بعنوان یک بازوی پرقدرت در برندسازی بویژه در برندسازی اینترنتی محکم تر می کند.

یک روابط عمومی بعنوان متخصص ارتباطات، هر روز تلاش می کند تا ارتباط برقرار کند، روابط موجود را حفظ کند، پیام های هدفمند تولید کند و اخبار مربوط به علامت تجاری خود را به موقع منتشر کند. متخصصان روابط عمومی همواره به خود بعنوان مشاوران برنامه دار بالیده اند.

متخصصان روابط عمومی در تلاش هستند تا از طریق برنامه های قوی ارتباطی به موفقیت دست یابند، خواه برنامه یی برای تغییر نگرش، ایجاد شهرت، حفظ تصویر یک علامت تجاری، برقراری ارتباط، معرفی یک محصول و سازماندهی ارتباطات بحران باشد یا بهره گیری از قدرت شخص ثالث برای حمایت از محصولات و خدمات مورد نظر آنها.

مدل ارزشیابی برند به روش BAV

روابط عمومی باید عزم خود را برای یک روابط عمومی موفق جزم کند و این به معنای برقراری ارتباطات با معنی و با ارزش است. و در این راه بهره گیری از نیروی اینترنت بسیار مهم و حیاتی است.

وب و برنامه های کاربردی رسانه های اجتماعی، از هزاران وب سایت، کانال و گروه های مجازی به هزاران اجتماع مجازی تبدیل شده اند. مردم ( ساکنین ) این اجتماعات، همگی خواستار به اشتراک گذاشتن اطلاعات هستند تا تصمیماتی آگاهانه بگیرند. این قدرت و مزیت های ارتباطی از طریق اینترنت، شمار را به عنوان یک روابط عمومی حرفه ای قادر می سازد تا مستقیما به مصرف کنندگان دسترسی داشته باشید.

تحقیقات سبب موفقیت یا شکست علامت تجاری می شود؛ این یک باور حقیقی است. بقای علامت تجاری به تحقیقاتی بستگی دارد که به عنوان بازخورد در چرخه دوام آن قرار می دهید. بنابراین از زمانی که ایده یی در ذهن شما شکل می گیرد تا زمان عملیاتی کردن آن در بازار، این اطلاعات پیوسته و هدفمند شماست که سبب برتری شما نسبت به رقبای تان می شود.

برندسازی در دنیای وب

یک متخصص روابط عمومی، در انجام تحقیقات برندسازی نباید خسیس باشد و تحقیقات باید در طول زندگی علامت تجاری کسب وکار پایدار باشد. البته برای تحقیق برندسازی در دنیای وب باید چند نکته را متخصصین روابط عمومی توجه داشته باشند.

  • مزیت اطلاعات موجود در اینترنت. اینترنت بعنوان یک ابزار تحقیقاتی به شما در ایجاد کسب وکارهای جدید، به روز نگه داشتن علامت تجاری در بازار و نسبت به رقبا، درک تاثیرگذاران کلیدی از حمله رسانه ها، تحلیل درباره الگوهای رفتاری مشتریان و نظارت و تحلیل اطلاعات حاصل از پیگیری برای تشخیص میزان پذیرش علامت تجاری شما در بازار کمک می کند.
  • –         عقب ننشینید و تنها به نظاره دنیا نپردازید. باید خود و شرکت خود را همواره مطلع نگه دارید. البته باید اطلاعات را نه فقط با گروه روابط عمومی بلکه با کل گروه های شرکت به اشتراک بگذارید.
  • برای تاثیرگذاری کلیدی خود زمان صرف کنید. باید با استفاده از تحقیقات آنلاین دریابید که سردبیران رسانه ها خواستار چه هستند و بهترین روش برای نزدیک شدن به آنها، که در صرف زمان و انرژی صرفه جویی کند، چیست.
  • بهترین رسانه را متناسب با کسب و کارتان شناسایی کنید. شاید تعداد سایت ها بیش از ۵۵ میلیون باشد، اما شرایط همانند رسانه سنتی است.
  • اعتمادسازی را از هم تیمی های تان آغاز کنید. افتخارات یک تیم، جمعی است و وابسته به یک نفر نیست، شاید یک نفر به دلیل خصویات رفتاری و اجتماعی که دارد زبان و گوینده زحمات و نتیجه تیم باشد، اما نباید فراموش کنیم که زحمات تیمی است و افتخارات برای یک نفر نیست.
  • قبل از هر ارائه بزرگی، متن مصاحبه را بارها مرور کنید. حتی به تعارف های رسمی با مسئولین، مدعوین و تماشاچیان و هواداران احتمالی فکر کنید.
  • از تحقیقات انعطاف پذیر فضای اینترنت بهره بگیرید. از موتورهای جستجو رایگان گرفته تا خدمت رسانان هزینه دار با فناوری های پیشرفته شگفت آور – تا چیزی بیش از بقا، برنامه مدون برای علامت تجاری خود داشته باشید و به آن امکان دهید تا در این دنیای به سرعت در حال حرکت، به شدت رقابتی و در حال تغییر رشد کند.
تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

در کلام آخر:

مدل های ارزشیابی برند به شما این امکان را می دهند که موقعیت برند خود را در میان رقبا اندازه گیری و راه کاری های لازم را با توجه به تحقیقات بدست آمده برنامه ریزی و با هدفگذاری روشن مسیر برندسازی خود را طی کنید. یکی از روش های اندازه گیری برند، مدل ارزشیابی برند به روش BAV است که مهدی میرزاآقایی بعنوان اولین و تنها تحلیل گر مدل ارزیابی برند BAV در ایران فعالیت می کند. و امروز بعنوان یکی از مدیران و مشاورین برتر هومه در کارگزاری کسب وکار هومه فعالیت می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر جهت ارزشیابی برند خود با شماره های تماس و راه های ارتباطی مجموعه با هومه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

5 × 3 =