You are currently viewing چگونه بهره وری فردی را افزایش دهیم؟ عادت های موثر در افزایش بهره وری
عادت های موثر در بهبود بهره وری فردی

چگونه بهره وری فردی را افزایش دهیم؟ عادت های موثر در افزایش بهره وری

افزایش بهره وری فردی با اصلاح عادت های فردی قابل دستیابی است. وقتی برای یکسال اهداف و برنامه های زیادی را برای خود در نظر می گیرید و می بینید به هیچ کدام از آنها نرسیده اید. این موضوع مهم می شود که: « چرا بهره وری ما دچار مشکل و نقصان شده است؟ »

عادت های خوب آدم های خوب می سازد. این یک اصل مهم برای ارزیابی بهره وری فردی و افزایش بهره وری ما در زندگی کاری و اجتماعی ما است. و از این رو می بایست عادت های موثر در افزایش بهره وری را شناسایی کنیم و برای بهبود آنها تلاش کنیم.

وقتی سال به پایان می رسد، در طول یک روز و یا یک سال کارهای زیادی را انجام می دهیم، اما نمیتوانیم به موفقیت مدنظر خودمان برسیم، باید سعی کنیم در یک زندگی مدرن که با سرعت زیادی در حال حرکت است برای چند دقیقه توقف کنیم و شخصیت فردی خودمان را ارزیابی کنیم.

زمان آن رسیده است، تمام عادت های نادرستی که می تواند مانع پیشرفتمان شود را به خوبی شناسایی و برطرف نماییم. عادت های بد، قاتلین بهره وری زندگی ما هستند. قاتلین بهره وری خود را با اصلاح این عادت ها به سزای اعمالشان برسانید.

این عادت های موثر را برای افزایش بهره وری خود جدی بگیرید:

  • چند وظیفه گی بودن ممنوع!

چندوظیفه گی عادتی است که امروزه در زندگی خانوادگی و کاری ما وارد شده است. فرزندی را می بینیم که همزمان باید درس بخواند، ورزش کند، موسیقی بیاموزد، زبان بیاموزد و در کنار این همه آموزش متنوع می توان بی ثباتی در تداوم این آموزش ها و از این شاخه به آن شاخه پریدن را داشته باشیم. و یا برای تامین منابع مالی خانواده مجبور می شویم در اداره یا شرکتی که کار می کنیم چند شغل را بر عهده بگیریم تا مبلغ دریافتی را زیاد کنید. بعد از زمان کاری ثابت به سراغ کار غیرمرتبط با کار ثابت می شویم، مثلا مسافر کشی، در کنار این کارها دلالی یکی از محصولات یا سوغاتی های شهر مادری مان را هم انجام می دهیم. خلاصه هر جا پول باشد ما هم همانجا می رویم. شاید این فرهنگ مورد قبول بسیاری در جامعه امروز باشد.

عادت های بد، قاتلین بهره وری زندگی ما هستند

چندوظیفه گی، یکی از رایج ترین و بدترین عادت های انسان است. اما چندوظیفه گی با چندین سرمایه گذاری متفاوت است. این راه و رسم سرمایه داری نیست. و بیشتر شدن لزوما به معنی بهتر بودن نیست.

  • اینترنت گردی دائمی، ممنوع!

در روز چند ساعت از وقت تان به تماشای برنامه های موبایل تان یا پیام هایی که دوستان تان در پیام رسان های اجتماعی تان می فرستند، می گذرد؟ یا بازی هایی که در گوشی تان نصب کرده اید؟ برای خود محدودیت هایی در نظر بگیرید، سعی کنید وقت خود را به یادگیری و انجام کارهایی که در موفقیت شما تاثیرگذار هستند، مشغول کنید. اینترنت گردی دائمی ممنوع است!

  • داوطلب شدن برای انجام هر کاری، ممنوع!

داوطلب شدن برای انجام هر کاری، یک عادت ناپسند است. زیرا هر کدام از ما توانایی انجام وظایف محدودی داریم. قبول تعهد بیشتر، دیگران را پرتوقع و ما را خسته تر می کند. از کمک دیگران استفاده کنید و در عوض خودتان کارهایی را انجام دهید که در آن مهارت کافی دارید. این به معنای کار بر دوش دیگران انداختن نیست. این به معنای قبول نکردن تعهد کاری نیست.

  • بله گفتن به همه، ممنوع!

بله گفتن به همه یعنی اینکه شما سعی کنید دائما در حال خدمت کردن و سرویس دادن به دیگران باشید. به دیگران اجازه ندهید برنامه زندگی تان را تنظیم کنند.

مدیریت زمان
  • کارکردن برای مدت طولانی، ممنوع!

کارکردن برای مدت طولانی شما را فرسوده می کند. گاهی لازم است استراحت کنید. به صدایی که از بدنتان می آید گوش کنید و اجازه دهید دوباره خود را بازیابی کند. کار خود را به بخش های کوچک تقسیم کنید و در بین آنها بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنید.

  • لیست طولانی کارهای روزانه، ممنوع!

داشتن لیست طولانی کارها نشان دهنده موفقیت شما در کار و زندگی تان نیست. سعی کنید از پر کردن فهرست کارهای روزانه خود پرهیز کنید. شما در طول یک روز زندگی هم می کنید! اگر تنها به فکر صفر کردن کارها باشید، هم افسرده می شوید و هم فکر می کنید که خیلی مفید نبوده اید.

  • مدیریت زمان، آزاد!

مدیریت زمان بسیار در زندگی مهم است. می توانید از « روش مدیریت زمان پومودو » استفاده کنید. در این روش روز کاری خود را به بازه های زمانی ۲۵ دقیقه تقسیم کنید. و برای مدت ۵ دقیقه استراحت کنید. روش های دیگری نیز برای مدیریت زمان وجود دارد، اما مهم این است که شما برای زمان خود، ارزش قائل شوید.

تماس با کسب و کار هومه
تماس با کسب و کار هومه

هومه! مبتکر در بهبود تجارت شما!

دیدگاهتان را بنویسید

سیزده − 3 =