You are currently viewing صفر تا  صد اصول تخفیف دادن / چطور تخفیف دهیم که سود کنیم؟
چطور تخفیف دهیم که سود کنیم؟

صفر تا صد اصول تخفیف دادن / چطور تخفیف دهیم که سود کنیم؟

تخفیف دادن به کالا اصولی دارد که اگر به درستی با آشنا نشویم، یقینا نمیتوانیم سود مناسبی را بدست آوریم. و یا شاید کسب وکار خود را به سمت ورشکستگی سوق دهیم. بسیاری از مشاغل در دنیا وجود داشته اند که با عدم توجه به اصول تخفیف دادن، خود را از یادها و نام ها خارج کرده اند.

تخفیف چیست؟

تخفیف دادن در حوزه کسب و کار به معنای کاهش قیمت کالا یا خدمت با هدف از بین بردن موجودی ناخواسته انبار، تبلیغ اقلام جدید برای فروش، جذب مشتریان جدید و تشویق مشتریان وفادار، ایجاد ارزش برای مشتریان و خرید راحت مشتری برنامه ریزی و اجرایی می شود.

فرمول تخفیف دادن چیست؟

روش های تخفیف دادن به مشتری با توجه به نوع کسب وکار، نوع جنس، برنامه بازاریابی و مواردی دیگر متفاوت است. کمپین های فروش محصول و روش های بازاریابی توسعه فروش توسط روش های مختلفی چون استفاده از کد تخفیف، دادن هدیه ( گیف ) خرید، ارائه تخفیف درصدی، ارائه تخفیف براساس مبلغ، تخفیف برای حمل رایگان، پیش فروش محصول و … اجرایی می شود ولی اهداف همه این تخفیف دادن با یکدیگر مشترک است و آن اینکه :

  • در سریع‌ترین زمان ممکن انبار خود را از محصولات مد نظر خالی می‌کنید.
  • می‌توانید محصولاتی که مکمل یکدیگرند را به فروش برسانید.
  • سود بیشتری را در زمان کوتاه کسب کنید.
  • برای تخفیف دادن روی جذب مشتریان جدید و وفاداری مشتریان قدیمی تمرکز کنید

این فرمول را برای برنامه ریزی کمپین فروش خود به روش تخفیف دادن جدی بگیرید.

فرمول تخفیف دادن چیست؟

چرا باید تخفیف بدهیم؟

مشتریان چه بخواهیم یا نخواهیم تخفیف را دوست دارند و از مجموعه ما تخفیف می‌خواهد و ما نیز باید بتوانیم ذهن مشتری را بخوانیم و به بهترین روش ممکن به او تخفیف بدهیم.

در بازار رقابتی امروز که محصولات متنوع با کیفیت ها و قیمت های مشابه وجود دارد، همیشه مشتریان بویژه مشتریان قدیمی انتظار دارند که مجموعه مورد علاقه آنها به علاقه و احترام آنها برای خودشان اهمیت قائل شود. از این رو هر مجموعه کسب وکاری باید از خود این سوال را بپرسد که چرا مشتری تخفیف می‌خواهد؟ و از این تخفیف چه بهره یی را می خواهد کسب کند. و با کدام روش تخفیف دادن، مشتری به هدف خود در تخفیف گرفتن می‌رسد؟

مجموعه کسب و کار ما باید تخفیف بدهد تا علاوه بر بدست آوردن شیشه عمر هر کسب وکار یعنی فروش، دلیل بدست آوردن این شیشه عمر یعنی مشتری را به سمت مجموعه خد سوق داده و راضی کند.

چطور تخفیف دهیم که سود کنیم؟

برای آنکه نتیجه مناسب را از تخفیف دادن و ایجاد کمپین های فروش خود را اجرایی کنیم، باید سه موضوع را برای خود روشن کنیم:

هدف خود را از تخفیف دادن مشخص کنید

قبل از هرگونه اقدامی برای تخفیف دادن و اجرای کمپین های فروش، استراتژی و هدف خود را مشخص کنید؛ زیرا قبل از هر اقدامی این تعیین اهداف است که می تواند شما را در شناسایی نوع تخفیف، بازار هدف، نحوی ارائه آن، هدف از افزایش فروش، زمان تخفیف دادن، مکان تخفیف دادن و شناخت مشتریان مورد هدف راهنمایی کند.

چرا باید تخفیف بدهیم؟

استراتژی تخفیف خود را شناسایی کنید

بطور حتم برای اجرای یک کمپین فروش و اجرای تخفیف دادن در کمپین ها، کسب وکارها در هر زمان و مکان محدود به انتخاب یک نمونه از انواع تخفیف ها نیستند و می توانند چندین نوع تخفیف را همزمان با هم استفاده کنند. اما داشتن یک استراتژی دقیق این امکان را فراهم می کند تا بهترین روش را برای خود انتخاب کنیم.

آیا قرار است چندین جنس را با هم تخفیف دهیم؟ ایا تخفیف در پیش خرید بدهیم؟ ایا برای تعداد بالای خرید تخفیف قائل شویم؟ آیا یکی خرد و یکی برد؟! و سوالات دیگری که تنها با تدوین استراتژی می توانیم به آنها پاسخ های درست بدهیم.

تخفیف دادن تنها استراتژی فروش است

اجرای استراتژی تخفیف گذاری بر روی محصول در نگاه اول راه آسانی است. اما می بایست مراقب بود! بهتر است در ابتدا سعی کنید دریابید که آیا گزینه های دیگری در دسترس است یا خیر. تخفیف ها فرمول جادویی برای کسب سود نیستند. همیشه با بررسی اینکه آیا راه دیگری برای متقاعد کردن مشتریان شما وجود ندارد، شروع کنید. زیرا احتمالا راه های زیادی وجود دارد که می توانید به هدف خود رسید.

با حضور بیشتر در شبکه های اجتماعی و بهره گیری از نفوذ اینترنت و روش های دیجیتال مارکتینگ در توسعه فروش، برجسته سازی موجودی محصول با نمایش بر روی وب سایت یا بروشور و یا با استفاده از ظرفیت رسانه های چاپی می توان به جذب مشتریان جدید و افزایش وفاداری مشتریان قدیمی دست یافت و دیگر وارد بازی تخفیف نشد. پس وقتی دارای هدف و استراتژی فروش هستید، به سادگی می توانید به این مساله برسید که آیا استراتژی تخفیف برای شما فایده دارد یا خیر!

کلام آخر!

در طراحی تخفیفات و پاداش های مختلف بایستی همواره هدف خود را در نظر داشته باشیم. اگر هدف معرفی محصول است یا هدف انجام برندینگ است، یا هدف افزایش فروش است یا هدف بیرون کردن رقیب از بازار و فروش بیشتر و یا هر هدف دیگر، لازم است یک یا چند نوع از تخفیفات یا ترکیبی از آنها به صورت متناسب جهت دستیابی به اهداف طراحی و اجرا شوند.

تماس با هومه
تماس با هومه

همیشه باید به این نکته توجه داشته باشیم که توقعات مشتریان را مدیریت نماییم، زیرا بیشترین تخفیفات و بالاترین امتیازات بدون اعمال مدیریت در توقع مشتریان ممکن است نه تنها تاثیر مثبتی نداشته باشد بلکه حتی ممکن است آسیب رساننده باشد و تاثیرات منفی نیز به همراه داشته باشد.

دپارتمان مشاوره کسب وکار هومه با بهره گیری از مشاورین حرفه یی در حوزه برندسازی بویژه برندسازی به روش BAV ( مناسب برای کسب وکارهای بزرگ ) با مدیریت مهدی میرزاآقایی و مشاوره توسعه فروش با مدیریت ایمان آریاپور و مسعود حیاتی و مشاوره در حوزه تبلیغات و روابط عمومی با مدیریت مهدی ارجمندی و دیگر همراهان مجموعه هومه می تواند همراه مناسی برای اجرای کمپین های فروش و تعیین استراتژی تخفیف مجموعه کسب و کار شما باشند.

هومه! مبتکر در بهبود تجارت شما!

دیدگاهتان را بنویسید

هجده + 4 =